Image

Ελένη Μουρατίδου

Τετάρτη 5.5.2021, 18.00-20.00

 

 

Η βιομηχανία της μόδας : ανα-παραστάσεις τέχνης, λατρείας και κοινωνικo-πολιτικού ακτιβισμού

Η παρούσα διάλεξη αναφέρεται στις επικοινωνιακές στρατηγικές της βιομηχανίας της πολυτελούς μόδας η οποία τα τελευταία 30 χρόνια υφίσταται εκβιομηχανοποίηση και μαζική τυποποίηση. Αποτέλεσμα αυτής της παραγωγικής και οικονομικής ανάπτυξης είναι η ενδεχόμενη banalisation των προϊόντων και της γενικότερης συμβολικής εικόνας των εταιριών της συγκεκριμένης βιομηχανίας η οποία φέρει συχνά χαρακτηριστικά δυσφορικής διαχείρισης : περιβαλλοντική μόλυνση, εργατική εκμετάλλευση, υπερκατανάλωση....

Η έρευνα αναλύει βάσει σημειωτικής και επικοινωνιακής μεθόδου τις στρατηγικές του συγκεκριμένου χώρου οι οποίες αποσκοπούν να επαναπροσδιορίσουν τη μόδα ως μη κερδοσκοπική οργάνωση. Οι επικείμενες στρατηγικές θεωρούνται ως ανα-παραστάσεις των εταιριών της βιομηχανικής μόδας πολυτελείας, οι οποίες βασίζονται σε διαδικασίες διακειμενισμού, αναγραφής, συμβολικής επανεπένδυσης και αναδιατύπωσης καλλιτεχνικών, πολιτισμικών, θρησκευτικών και κοινωνικο-πολιτικών κειμένων. Εντέλει οι συγκεκριμένες ανα-παραστάσεις δημιουργούν μια συμβολική εικόνα της μόδας κατατάσσοντάς την ως σύνδεσμο κοινού ενδιαφέροντος.